《World Geumgung Sports Association's Words of the Day》Lunar New Year's…
president of the World Geumgung Sports Association, publisher of KTN Korea Communications
Once, Lunar New Year was synonymous with excitement and expectation. However, people's lives are heavy now due to the economic downturn. Smart factories increase, youth jobs decrease, and the economy is losing vitality.
Among them, the Korea Chamber of Commerce and Industry has joined hands with the retail industry to help thaw frozen consumer sentiment. Ahead of the Lunar New Year's Day, massive promotions including discounts of up to 50 percent at large discount stores, sales at department stores, and live commerce at online shopping malls will begin. Duty-free shops and franchises are also seeking to attract consumers with Hallyu events and special products.
However, the essence of this campaign is not just a discount event. Measures to boost domestic consumption in the long term such as spreading a rational consumption culture, supporting local commercial districts and small business owners, and inducing foreign tourists to consume were also proposed.
What is important now is for the people to regain hope through this campaign. Attention is focusing on whether the Lunar New Year holiday will bring warm winds to the frozen economy.
-World Gold Palace Sports Association Will Today's Words, Lunar New Year's Holidays, and Consumer Sentiment Rehabilitation-
2025.1.28.
-World Geumgung Sports Association: 054-456-9865 3rd floor of Shinsiro 4-F, Hyeonggok-dong, Gumi-si, Gyeongsangbuk-do, Korea
-E-mail: flower_im@naver.com
-Recommended by heads of associations around the world
- Consultation on holding gold palace sports education programs and competitions for local governments, public institutions, schools, training centers, and military units across the country.
사진 설명: 대한상공회의소 유통업계 상반기 할인 행사 계획
한때 설날은 설렘과 기대의 대명사였다. 하지만 지금은 경기 침체로 국민들의 삶이 무겁기만 하다. 스마트공장은 늘고, 청년 일자리는 줄어들며, 경제의 활기는 점점 식어간다.
이 가운데 대한상공회의소는 얼어붙은 소비심리를 녹이기 위해 유통업계와 손을 맞잡았다. 설을 앞두고 대형마트의 최대 50% 할인, 백화점 세일, 온라인 쇼핑몰의 라이브 커머스 등 대대적인 프로모션이 시작된다. 면세점과 프랜차이즈 업계도 한류 행사와 특별상품으로 소비자 유혹에 나선다.
하지만 이번 캠페인의 본질은 단순한 할인행사가 아니다. 합리적 소비문화를 확산하고 지역 상권과 소상공인 지원, 외국인 관광 소비 유도 등 장기적인 내수 활성화 방안도 제시됐다.
이제 중요한 것은 국민들이 이 캠페인을 통해 희망을 되찾는 것이다. 설 연휴가 얼어붙은 경제에 따뜻한 바람을 불러올 수 있을지 주목된다.
-세계금궁스포츠협회 오늘의 말, 설 명절, 소비심리 회복의 불씨가 될까-
2025.1.28.
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-전국 지자체 협회장 추천
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기사등록 : 김영숙기자
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